الخميس، 18 أغسطس 2011

عارفة يعنى ايه بحبك (5) .. دلوقتى ؟؟!!




بصراحة انا ما كنتش متشجع إنى أكتب فى الموضوع دا و خاصة اننا ساعة صيام .. بس جاتلى الجرأة لما شوفت إبداعات اللى شاركوا هنا

فى الأجزاء اللى فاتت : الأول ، التانى ، التالت ، الرابع

ملحوظة : التدوينة من وحى خيال المؤلف و أى تشابه بينها و بين الواقع فهو من وحى استعباط القارئ .. أنا نبهت أهو !

إحم ..




عارفة يعنى ايه بحبك ؟؟!!

انا نفسى ما كنتش عارف !

قعدت أدور على اجابة للسؤال دا كتير ..

يعنى ايه يعنى لما أحبك ؟
إيه اللى هيحصل ؟
و ايه نتيجة الحب دا ؟

طب و هتعرفى إزاى ؟
هقولك ايه ؟
و إمتى ؟

طب هو اللى انا حاسه دا يكون ايه ؟
و ينفع أقوله لحد ؟

الحاجة الوحيدة اللى اعرفها هو اللى انا حاسه ؛

 بفرح لما بتبقى موجوده ، نفسى أحققلك أى حاجة تطلبيها .. أى حاجة

نفسى تعرفينى بجد ... نفسى أملَى عينيكى و ما يكونش فى حد أحسن منى فى نظرك أبدا

عارفة .. كتير بشوف ناس ممتازين و أخلاق و دين و ثقافة و كل حاجة .. فى الأول بخاف أكون اتسرعت انى ربطت حياتى بيكى

لكن مهما شوفت برضه فى حاجة بتبقى ناقصانى و انتى مش موجوده

فى حاجات بتحصلى ساعة ما أشوفك بتخلينى أنسى كل الدنيا دى

بس فى الآخر ما أقدرش اتكلم .. ما أقدرش أعمل أى حاجة !

لأنى بكل بساطة : أخاف عليكى منى

أخاف عليكى من واحد لسه قدامه سكة طويلة على ما يعرف طريقه يبتدى منين أصلا .. و الله أعلم طريقه دا فى الآخر مناسب لطموحك و لا لأ

عشان كده هفضل كاتم كل دا جوايا ... لغاية ما ييجى وقت مناسب أتكلم فيه ، و يا رب على ما ييجى الوقت دا تكونى لسه فاكرانى و لسه مستنيانى

يا رب تكونى حسيتى باللى بحاول أوصلهولك و يا رب تكونى وافقتى و تقوليلى : وافِقت و لو برمشة من عينيكى

عرفتى يعنى ايه بحبك ؟